lördag 18 april 2009

Borttappat, nybeställning


Jag tror allt att den goda nyheten som vi fick i onsdags gjorde att man fick lite nytändning med smyckestillverkningen. Satte igång och gjorde blommor som sen ska blir halsband och gjorde 64 st (räcker till 8 halsband). Kul att vara igång med det oxå, vi pendlar mellan att sy kläder och att göra smycken, variation är bra, fastnar man i en del kan man fortsätta i nästa så släpper det snart.

Idag när jag jobbade kom en kund in och frågade om de halsband som vi hade upphängda var de enda som fanns. Hon hade nämligen tappat bort ett halsband som hon bara inte kunde hitta hur mycket hon än letade, hade fått det när hon fyllde år av sin kompis. Hade gått runt på stan och frågat i affärer om de sålde SysterYster halsband men inget svar. Tillslut hade hon sökt på internet och hittat vår sida och läst att vi sålde dem på Änglaboden (vad bra att det går att hitta vår sida på nätet när man söker på google). Hon berättade hur det hade sett ut och jag kom ihåg det så sa att jag skulle försöka hitta likadana pärlor och göra ett nytt till henne. Vilken tur att det var jag som jobbade just denna dagen.
Så nu har jag gjort det och ska ringa till henne på tisdag och säga att vi löst det och att det väntar i affären på henne.


Detta halsband var det

Sen blev jag mer sugen på att smycka så gjorde två halsband till. När man väl är igång går det bara av farten och det är ju bäst nu om det skulle vara så att vi får en till återförsäljare (har fortfarande inte hört något men håller tummar och tår)
Lägger in bild på det ena.



Imorgon ska vi till Björkviken skriver om det snart.
Ha det bra.

Inga kommentarer: