lördag 8 maj 2010

Regn hos mig

Regn kan vara härligt...men inte när man längtar efter våren med solsken och en massa värme. I Somras när vi var på Mallorca var det en dag då det var väldigt varmt och lite småkvalmigt och då var det faktiskt riktigt härligt med de regndroppar som kom ner. På ett par minuter gick det från sol till molnigt och regn och tillbaka till solen igen. Det var faktiskt ganska uppskattat med den regnskuren.

Dropparna var riktigt stora och det kändes mysigt att stå under en markis och vänta på att skuren skulle gå över.

Imorgon ska vi fira min födelsedag...kan inte komma ihåg när jag sist hade mitt kalas och vädret var så här höstigt. Ofta brukar man kunna sitta ute och njuta av solens värmande strålar. Visserligen har vi mitt kalas detta år en helg innan. Fyller ju inte förrän på fredag men det är ju då vi övertar huset och det känns mysigare att ha kalas i ett rent hem än i ett hus under renovering. Hoppas på att vädret nästa lång helg blir bättre än denna. Kanske man i renoveringspauser kan sitta ute och lapa lite sol.

Nu blir det en lugn kväll som väntar. Ska dra ett drag med dammsugaren inför imorgon.

Ha en underbar lördag och söndag.

Kramar från Josefin

Inga kommentarer: