söndag 2 maj 2010

Sköna maj välkommen

Snart börjar magnolian blomma det är ett riktigt vår eller försommar tecken. En av mina älsklings blommor

Här har det verkligen inte varit någon stor produktion med inlägg. Vet inte riktigt vart min tid har tagit vägen. Trodde att det skulle bli mer med tid nu när dagarna blir längre i och med våren som är på ingång eller kanske redan har kommit....aktar mig lite för att säga så då det kanske kommer ett bakstag till men jag håller alla tummar och tår för att det nu bara blir varmare och varmare....Hoppas att ni gör det ni med.

Tror att all min lediga tid går till att packa och göra inköp till vår renovering. Det är inte ens två veckor kvar till dess att vi får tillgång till huset....eller tillgång och tillgång kanske är fel ordval. Då det är min älskade pappas hus så kan vi komma och gå lite som vi vill...det underlättar ganska mycket att vi kan åka dit och mäta och titta på plats.

Det är ganska mycket saker som vi vill försöka hinna med och göra innan flyttlastet...för närvarande bor vi i flyttkartonger...går på riktigt och våra hjärnor går på helvarv med alla funderingar och idéer som man ska försöka att samsas om. Som tur är det så har vi ganska lika smak när det gäller inredning. Ska bli spännande att se hur vårt resultat blir. Något som jag oroar mig för är att vi ska måla om en furutrappa i högblankt vitt men positiva tankar ska leda till att det blir den finaste trapp som finns.

Valborg är förbi och den gick snabbt förbi hos oss då vi inte gjorde något speciellt det var skönt att bara sitta i soffan och inte tänka på något....vila hjärnan lite grann.
Kramar från Josefin

1 kommentar:

Linruz sa...

Förstår att det är fullt upp för er nu.
Hoppas verkligen att du hinner med att blogg alite i flyttkaoset då det vore kul att följa ert äventyr.
Ha en fin vecka.
Kram kram Lina