söndag 11 juli 2010

Ledighet

Idag har varit min allra första betalda semesterdag....som jag någonsin haft...det känns skönt. Nu ska jag verkligen se till att njuta och ladda batterierna....känna att man bara kan vara. Något som gör mig lycklig är att få gå omkring i trädgården...klippa bort vissna blommor...bara sitta och se alla vackra färger. Det är så skönt med sitt eget hus...
Uteplatsen på framsidan där man kan sitta länge och känns solens strålar värma.

Pionen är även som överblommad en vacker syn...har aldrig tidigare sett dessa frökapslar...tror det är det iaf...på en pion.

Rosor har vi i många varierande färger och former...de blommar vid olika tidpunkter och man slutar aldrig att imponeras av dem.


Att ha ett växthus känns som en lyx...inte behöva handla gurkor och zuchini och snart....förhoppningsvis...inte heller tomater. En härlig känsla att kunna försörja sig själv. Till hösten hoppas jag även att vi får fullt med söta vindruvor...
I morgon bär det iväg till Björkviken igen...hoppas på vackert väder.
Ha en härlig kväll och morgondag.
Kramar Josefin

2 kommentarer:

Linruz sa...

Hej Josefin
visst är det en Pion.
Förstår att du njuter och trivs i huset.
Ta hand om dig
kram Lina

Anonym sa...

Hoppas att ni får en riktigt skön semester.Vindruvorna ser ut att fodras.
"Kinna"