lördag 11 juli 2009

Bestälnningar, regn och marknad


Mitt bland alla namnhalsband som vi har beställda så fick vi även en beställning på ett hjärthalsbnad med sötvattenspärlor och kedja. Det är kul med lite variation. Beställaren såg ett liknade som jag hade på mig och tyckte att det var fint och ville göra en beställning av ett liknade så detta blev resultatet. Skickade iväg 9 beställningar med namnhalsband i fredags, hoppas de blir nöjda. Väntade ju med spänning på vad som skulle bli det första som inte var barnens namn som skulle pryda en bricka och det blev Kärlek och andra blev makens/pojkvännens namn.

Nu har vi även beställt en hjärtstans, vi hade tänkt på det men det hade inte blivit av. Men sen när en beställare frågade efter det så letade vi för fullt och tillslut hittade vi en som passade i storlek och matchade våra bokstäver. Gillar det enkla och detta hjärta blev perfekt.


I torsdags hade U och jag bestämt att vi skulle ner till slussen och äta deras skaldjustallrik men då vädret inte var det somrigaste bestämde vi oss för att sitta hemma hos oss i stället. Vi köpte hem räkor, lax, musslor, baguetter, ostar hemmagjord aioli, mm. Finns det något godare än att sitta och småäta en hel kväll...?!

Jag tycker att det är lite mysigt att det regnar, man kan nu sitta inne och njuta och kan tända levande ljus överallt hemma.


I går tog vi upp och kokade den första potatisen från vår egen odling. De var jättegoda smakade lite mandel tyckte jag. Vi planterade tidigare i sommar men först nu har potatisarna växt till sig. Till det åt vi marinerad fläskfilé och en kall örtsås. Jätte gott blev det. Men det som var allra godast var vår hemmagjorda chokladsås som vi smaksatte med chokladmynta från trädgårdslandet och med Absolut päron från spritskåpet, det vart sååååå god. Pricken över i:et var att jordgubbarna var våra egna även dem. Mums, mums

Idag har det vart Horn Marken, tyvärr kunde jag som vanligt inte gå. Jobbar ju nu och kan verkligen inte ta ledigt då det är ägarnas semester och den vill inte jag avbryta. Det hade vart kul att vara där och gå och strosa och träffa släktingarna, det blir ju alldeles för sällan. Men håller tummarna för att jag nästa sommar får gå och hitta en massa roligt.

Ha det bra Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vi saknade dig.
Kram "Kinna"

SysterYster sa...

Ja det hade varit trevlig att vara hos er i duggregnet. Här cyklade jag till jobbet i hällregn och när jag cyklade hem från jobbet undrar jag om det inte var ännu mer hällregn. Riktigt sommarväder:)

♥ Fyra årstider sa...

Nästa gång om jag ska köpa så vill jag gärna ha ett sådant hjärta..det är super sött.
Kram Lotta