lördag 15 augusti 2009

Askersund förra helgen

Förra helgen var vi på 80-års middag i Askersund. Tror inte att jag innan hade vart där, kände inte igen mig iallafall. Det var en mysig, somrig stad. Efter middagen tog vi en promenad i staden och kollade in den.





När vi skulle åka hem passade vi på att hälsa på hos en arbetskompis till Uffe...de har en stuga som ligger i närheten av Askersund och var en riktigt mysig stuga, kändes som ett torp på landet ska kännas. Vädret var jätte härligt och vi kunde sitta ute i trädgården och umgås.





En kväll i veckan när solen nästan helt hade gått ned...såg jag att vi hade fått oväntat besök...en spindel som kröp på en nyspunnen tråd. Det är många som inte gillar spindlar men jag finner dem intressanta. Deras arbete med sina nät blir jag väldigt fascinerad av.


Nu ska jag ta lite paus sen så kommer ett inlägg om dagen hos Salbergsgårdensbod.

Hej på ett tag. Ses snart

Inga kommentarer: