söndag 2 augusti 2009

Brödbak

Var i morse i affären och handlade lite, det var lite tomt på färskvaror hemma så dags att fylla på. Det allra svåraste att välja tycker jag är bröd, allt smakar lika dant och man känner konserveringsmedlet...ingen höjdare. Bestämde mig för att köpa jäst istället och baka mitt egna.

Det fick bli frallor, garnerade dem med vallmofrön och solroskärnor...då kan man välja det man för stunden är mest sugen på. Det går ju väldigt fort att baka och det var i höstat som jag började att tröttna på köpebröd och började baka vårt eget...mycket smaskigt. Har försökt mig på att göra surdeg men har inte riktigt lyckats med det. Får nog ta mig ett försök till snart. Kanske nån som har ett bra recept på en surdeg..??

Nu ska jag ta det lugnt och fortsätta kvällen med de andra.

Ha det bra solen kom ju fram också så försök att njuta lite nu allihopa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Smarrigt!
"Kinna"