söndag 2 augusti 2009

Borta bra men hemma bäst...

Resan hem gick utmärkt, ingen försening alls...tror faktiskt att vi var hemma en kvart innan det var sagt. Skönt när allt funkar så bra.
Men det är sååå skönt att sova i din egen säng...kunna gå upp mitt i natten och veta precis vart allt finns utan att tända lampan.
I går morse kände jag att det var otroligt härligt att göra sin egen frukost och sen diska efter sig...då inser man hur mycket man gillar sitt egna hem.
Bara få gå ut på baksidan och titta på allt som växer på baksidan.

Tomaterna som växer, men när kommer färgen...?!...kanske man får göra inlagda gröna tomater. Kärleksörten som snart börjar börjar få sin rosa färg...skvallrar om att hösten är nära. Vår hustomte som har vaktat medans vi har varit borta tillsammans med Jenny.

Vi tog upp våra potatisar också. Det blev en hel kruka.

Bara att tvätta och kunna hänga den ute som ger en härlig doft, nytvättat är härligt.

Man har däremot inte kommit tillbaka till vardagen, när dert var dags för att laga mat kunde vi inte komma på vad vi skulle göra så då beställde vi thaimat från Nangs Kitchen, massor mat får man, kan verkligen inte äta upp allt och billigt är det oxå.


På kvällen kände Uffe lite golfsug...lurade med mig upp på fotbollsplanen och så fick vi slå lite. Min koncentration är inte den bästa så jag tror att det är det som gör att jag inte kan slå så bra men skam den som ger sig...kanske jkag någon dag kommer kunna bli en bra golfare jag med...

Nu ska vi iväg och fira älskade pappa som har fyllt år. Tror att vi blir bjudna på lite god mat. Bilder från resan kommer snart med men måste bestämma mig vilka bilder jag ska välja att visa er.

Ha det bra Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkomna hem och skönt att resn gick bra.
Här i familjen är det maken som står för svingen.
Kram kram