lördag 15 augusti 2009

Salbergsgårdensbod

När jag vaknade i morse var jag glad att se att vädret var bra. Solen lyste...det fanns lite moln på himlen...men de var bara vita, inga gråa så långt ögat kunde nå. Perfekt väder att stå på Salbergsgårdensbod och sälja och träffa kanske blivande kunder.
Det är lite trixande innan en sån här dag men eftersom jag har haft fullt upp denna vecka med nya jobbet så är det Jenny som har skött det denna gång...tack älskade syster...!
Kände just därför att jag inte hade koll på allt...det var en ovanlig känsla för mig då jag gillar att hålla i trådarna och vill ha koll på allt vi har med. Men det är väl viktigt att släppa på det också...släppa in andra ibland...:)




Idag då vädret tillät fick vi stå ute i den underbara trädgården. Förra gången när vädet var sämre fick vi ju vara i orangeriet. Vill ni se bilder därifrån klicka här. Gillar verkligen det där stället...man är på landet men samtidigt i stan. Det var ganska mycket folk som kom och hälsade på oss...trevligt med nya människor att prata med. Vi fick nästan precis sälja för lika mycket som förra gången. Men denna gång fick vi även förfrågan om ett samarbete och homepartyn...riktigt kul...de gillar vad vi gör. Även några beställningar fick vi med.




Då vi kände att det nu trots värmen idag är höst i luften ville vi ha lite höstkänsla på bordet. Stannade på vägen och knipsade av några rönnbärskvistar. Gillar färgen på bären...det ger verkligen höstkänslor. Till hösten hör ju regnet och det har kommit idag med...nu regnar det förfullt utanför...men vad gör det när man får vara inne...tända ljus...och mysa.

Nu tar jag kväll och när fotbollen är klar på tv...tyvärr ingår ju även den med hösten...är slut ska jag umgås med min Uffe.

Hoppas ni får en härlig höstkväll med mycket mys...
Kramar från Josefin


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad synd att jag inte hade tillfälle att komma upp och titta.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Lina