torsdag 6 augusti 2009

Vacker kväll

Innan vi var redo att checka in på Pinnarps Camping kände vi att vi var lite småhungriga...vi bestämde oss för att ta en lunch på Café Columbia i Kisa. På meny fanns strömmingsflundra...det fick det bli...och gott var det.

När vi väl checkat in och packat in i vår stuga ringde Uffe sin Farbror som kom och hälsade på med sin särbo. Det är roligt att träffas ibland det blir ofta alldeles för sällan.
Vi hade valt detta ställe så Fanny skulle få rida, trots flera försök från oss så hade vi inte fått svar på om det skulle gå att ordna men när vi var på plats och uffe poängtera att det var just därför som vi valt detta ställe så löste det sig. Egentligen skulle det inte gå att ordna men en tjej som jobbade i receptionen skulle ut och rida med sin häst när hon slutade så fick Fanny följa med ut och rida med henne. Det hade varit jätte kul...de hade ridit genom en bäck...det låter underbart...skulle gärna ha velat följa med jag med men vet inte om jag skulle ha vågat.

Fanny tyckte verkligen att det var en bra kväll...ser så stolt ut med hästen Cita.
Undet timmen som de var ute och red gick Uffe och jag omkring och kameran var med och några blommor fastnade...



Kvällen var en underbar kväll med värme och en helt underbar himmel...solen lyste upp himlen i varierande rosa färger. När vi ätit middag gick vi ner till stranden och satte oss på bryggan och njöt av utsikten. Det var nog den absolut den vackraste kväll som jag sett på många år.






Blev lite överraskad när jag såg vilket porslin som fanns i stugorna...Rörstrands Koka. Inte det första som man förväntar sig när jag hyr en stuga att man ska finna det i skåpen..:)

Det har varit en lyckad tur, fortsättningen av resan kommer strax.

Ha en fortsatt varm kväll. Jag har ett bröd att ta hand om, ska in i ugnen nu.

Kramar på er

Inga kommentarer: