söndag 30 augusti 2009

Vart försvinner tiden...?!

Det är helt otroligt hur fort tiden bara springer iväg...den verkar som om den skenar...man hinner inte med. Denna vecka som gått har jag inte varit inne och skrivit en enda gång...tiden borde gå saktare :)

I måndag var min &Uffes dag så efter jobbet åkte vi in till Ekoxen och åt lite god mat. Kan rekommendera er att äta där...trevlig service och god mat...tyvärr så hade de fortfarande sommar menyn kvar...man är lite trött på den grillade smaken men annars var maten vällagad.

När jag kom hem stod denna vackert röda och stora ros och väntade på mig med ett gulligt kort.

I fredags efter jobbet på skolan åkte jag och jobbade på Änglaboden. Jag har inte varit där och jobbat på över en månad. Det kändes kul att vara där igen.
Medan jag jobbade var Uffe i Björkviken...med skulle Martin och följt men han var på BB istället...Senare på kvällen tittade Martin och Pernillas lilla prinsessa ut...Välkommen lilla Tilda!!


I Björkviken hittade Uffe en massa saker att göra. Han plockade en kastrull kantareller och lika mycket taggsvampar.


Även en påse med plommon och en påse äpplen.
Även någon liter lingon blev det oxå men de hamnade i frysen innan de hamnade på bild.


För att ta tillvara på äpplena så gjorde jag igårkväll en riktigt god smulpaj. Utgick från ett recept från "A Piece of Cake"...Leilas recept är ju så goda...men jag gillar att ändra lite så det brukar det bli. Man vill göra efter sin egen smak.


Uffe gjorde konjaksinlagda plommon...det ska bli gott att smaka.
Lite kärleksört tyckte jag hörde hemma med detta höstliga inlägg.



Sist när vi stod uppe på Salbergsgårdensbod så köpte vi en korg som vi skulle använda till SysterYsterLandström och hänga örhängen på...men den "snodde" jag så länge och placerade i badrummet med lite handdukar i. Tyckte att det blev en bra klick i vårt annars ganska färglösa badrum så det blir nog en till på inköpslistan. Köpte en keramikplatta...som egentligen är en tavla...med trycket vatten på från Änglaboden. Monica Holmberg är det som har gjort denna vackra. Tyckte att den var pricken över i:et. Nu är jag nöjd med det hörnet av badrummet.

Nu ska det bli frukost sen en joggingrunda...ta hand om lite äpplen och plommon...sen födelsedagsfika hos farmor Gerdan.

Vill även passa på att önska kusinen Jeanette en trevlig födelsedag!

Hoppas ni får en trevlig söndag med en värmade sol.

Kramar från Josefin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina saker du visar som alltid.
Hoppas allt är bar med dig. Trodde vi skulle springa på varann ngon dag på gatan en vi tycks gå om varann.
Glöm inte att tävla på min blogg.
Kram Lina

Anonym sa...

Ni tar då verkligen vara på naturens gåvor. Så fint!
"Kinna"

Jeanette sa...

Tack så mycket